Jelenlegi hely

26. számú pályázat - Rumini Földgömb mozgó Szélkirálynővel - Szigeti József Utcai Általános Iskola 2.b osztály, Budapest ( Északpestimami)

Közösen kezdtük olvasni a könyvet a művészeti óráinkon. Azt is elmesélték nekünk, hogy a könyvvel kapcsolatosan mindenféle érdekes, kreatív dolgot fogunk készíteni. Nagyon izgatott volt a csapat.

A tanító nénink készített például olvasónaplót. Minden fejezethez kapcsolódott sok-sok izgalmas, változatos feladat. Ezeket a lapokat egy füzetbe ragasztottuk. Mire kiolvastuk a könyvet, egy szép, színes füzetünk lett, amit bármikor fellapozhatunk újra.

Elkészítette például mindenki tojástartóból a sárkányt. Sok különböző ijesztő, vagy inkább csak mulatságos alkotás született.

Életre hívtuk a főszereplőket is. Némelyiket papírból, némelyiket fonálból. Azért készítettünk ennyi mindent, mert a végén megalkottuk a könyv térképe szerint azt a világot a tengerekkel, a szigetekkel, ahol Ruminiék kalandjai játszódtak. Ehhez pedig a legjobb alkotásokat szerettük volna kiválasztani.

Az volt az elképzelésünk, hogy papírmaséból kialakítunk egy földgömbhöz hasonló dolgot, és ezt népesítjük be a könyv helyszíneivel. Először a megszáradt gömbünket közösen kékre festettük. Nagyon élveztük a munkát, mert már sejtettük, hogy az ötlet jó volt és nagyon vártuk már a végeredményt.

Olyan apróságokra is gondoltunk, hogy a különböző szigeteknek, földrészeknek megfelelő zászlót készítsünk. A szigeteket hungarocellből és tojástartóból formáztuk meg, majd kifestettük.

A szigetekre még fákat is készítettünk, ügyeltünk arra is, hogy a Ragacs- tenger fekete legyen.

A különböző szárazföldekre még homokot is szórtunk, hogy élethűbb legyen. A szélkirálynőt pedig zsugorfóliából készítettük el. A gömbünkön vágtunk egy rést. Ebbe a résbe csúsztattuk a hajó alját. A rést úgy vágtuk ki a tanító néni segítségével, hogy a Szélkirálynő a könyv cselekménye szerint körbe tudja hajózni a helyszíneket.

És két hónapi olvasás, izgalmas kaland és lelkes munka után megszületett a végeredmény, aminek mindenki nagyon örült!

A Szigeti József Utcai Általános Iskola 2.b osztályos tanulói és a tanító nénik: László Dénesné és Rácz Zita.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz, azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.
A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

A barát az, akivel szebb a világ - Idézetek kicsiknek és nagyoknak

Akár a gyermeki játszótéri barátságokról, akár a felnőttek közötti évtizedes kapcsolatokról van szó, a barátság az egyik legfontosabb kapocs az életünkben. Ezek az idézetek segítenek szavakba önteni azt, amit érzünk – és amit talán nem is tudtunk eddig kimondani.
Ugrás az oldal tetejére