Jelenlegi hely

ABIGÉL 2020 program a gyermekek szövegértési képességeinek fejlesztésére

Módszertani segítséget szeretne nyújtani a pedagógusoknak a gyermekek szövegértési képességeinek fejlesztéséhez az ABIGÉL 2020 - Találjunk szavakat! program keretében a CENTA Közép-európai Tanárakadémia - közölte a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó az MTI-vel.

A program segítségével a CENTA a tanárok munkáját támogatja a szövegalkotási képesség és a szókincs fejlesztésében. A projekt három fő iránya: a médiaelemek, főként filmek felhasználása a tanórai viták kialakításához, a tanulók kérdezési kultúrájának fejlesztése, továbbá az idegennyelv-tanítási módszerek felhasználása magyarórákon.

A CENTA az új módszertan egyik elemeként - non-profit módon - filmrészletek sokaságát ajánlja a pedagógusok figyelmébe, szövegalkotási feladatokkal együtt. A filmek kiválasztásánál fontos szempont, hogy motiválják a diákokat kérdésfeltevésre, véleményalkotásra, érvelésre és vitára.

A filmek bevonása mellett a projekt nagy hangsúlyt fektet a "kérdezz okosan" alapú kérdezéskultúra kialakítására, hiszen jelenleg a diákok inkább a tanár kérdéseire válaszolnak az órán, és kevés alkalommal tehetik fel ők maguk a kérdéseket.

Harmadik pillérként pedig a magyar mint idegen nyelv módszertanából merítenének, ezáltal tudatosabban fejlesztve például a szókincs aktív használatát. A projektben részletes tanári segédletek, feladatsorok a mindennapi tanítási gyakorlatban is segítséget nyújtanak az anyanyelvi oktatásban résztvevő pedagógusoknak.

A programmal a PISA-felmérésben is kimutatott hazai romló tendencián kívánnak változtatni. A kedden nyilvánosságra hozott adatok szerint a magyar diákok teljesítménye a szövegértés, a matematika és a természettudományok területén is elmarad az OECD-átlagtól.

A kiadó által támogatott CENTA Közép-európai Tanárakadémia egyesületként a humán, a tartalomszolgáltatói és a módszertani értékfeltárást és értékközvetítést tűzte ki céljául. Emellett feladatának tekinti a kiemelkedő tanárszemélyiségek, életutak és egyszeri teljesítmények kommunikálását; a tantervekre, programokra, segédletekre és tankönyvekre rámutató tevékenységet, valamint a sikeres közösségi modellek módszereinek felmutatását.

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

11 dolog, amire az utazás tanított

12 dolog, amire az utazás tanított

Szélesebb látókör, inspiráció, problémamegoldás, mélyülő önismeret, újabb nézőpontok… Minden utazás tanít valamit.
Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Ingerlékeny, türelmetlen, túl van pörögve? És tessék mondani, hogy aludt?

Egyre több ismerősöm említi, hogy nem alszik jól, fáradt, türelmetlenebb, rosszabbul koncentrál, nem halad olyan gyorsan a napi feladatokkal. Ijesztőbb, hogy tinédzser gyerekeim ugyanezzel küzdenek időnként.
Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

Az internetfüggő agy - mit tehet a szülő?

A technológia fejlődése minden korban befolyásolta az emberek életvitelét, szokásait. Napjainkban a világháló játszik jelentős szerepet életünkben. El kell ismerni az Internet gazdag információforrás, széleskörű a felhasználhatósága. Azonban egyre több tudományos bizonyíték mutat arra, hogy a túlzott használata a droghoz hasonlóan függőséget alakíthat ki.
A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin veszélyesebb, mint a biciklizés, a rollerezés vagy a hintázás? - A gyermektraumatológus válaszol

A trambulin közkedvelt szabadtéri eszköz, azonban azt szem előtt kell tartani, hogy nem játék, hanem akrobatikus sportszer. A nem megfelelő használata sok balesetet okozhat.
Ugrás az oldal tetejére